keskiviikko 19. heinäkuuta 2017

Tallipäivä | kuvailuja

Moi! Olin tossa Lauantaina tallilla, nii nyt kuulette vähän siitä päivästä! Mehän siis mentiin pyörällä tallille, se on semmoset 13km varmaa pisin matka mun elämässä pyöräilyy. Elikkä pyörä matkalla käytiin kaupassa vähän ostamassa evästä mä taisin ostaa suklaalevyn... (Sara sä oot niin fitnes!) Sitten saavuttiin tallille. Vietiin kamat talliin ja mä menin hakemaan Nasua. Kiltisti anto poni kiinni, mutta matkalla talliin hän sitten yritti koko ajan päästä syömään, mut pikku poni ei se mihkää pääse... (jos ei lasketa niitä miljoonia kertoja kun hän on karannu multa:-D)

No mutta ponin kanssa päästiin ihan talliin asti. Mä laitoin sen kiinni. Nasullahan on kesä ihottuma niin pitää olla semmoinen ihottuma loimi tai mikä onkaan niin otin sen pois. Nasun jalat oli kyllä vähän likaiset kun just oli satanu niin ne oli ihan kurassa, mutta mä sain ne helposti putsattuun. Harjasin Nasun loppuun ja Helmi siivos karsinoita. Sittenpä laitoin satulan ja suitset. lähin kentälle. Nasulla oli jotenki toinen takajalka vähän jäykkä niin taluttelin sitä ensin 4-7 kierrosta, on se vaan niin ihana poni<3. Nii taluttelut meni kivasti, siellä oli kurasta niin mulla meni pikkuisen sukkiin kuraa.:(

Tää ei oo Lauantailta mut jotain laukkaympyrää siinä tehdään<3



Mutta sitten nousin selkään ja Nasu pysy kiltisti paikoillaan. Alan mennä alkukäyntejä ja kuljen pikkasen uran sisäpuolella, ettei Nasu menis syömään. Meen taas jonkun 4-6 kierrosta, jotka meni hyvin. Nasu kyllä välillä vähän kiihdytteli mutta aika kiltisti se käynnissä pysy. Sitten aloin vähän ravailla. Nasu meni tosi nätisti, mutta pari kertaa se vähän päätti haukata välipalaa, mut sain mä sen joten kuten kuriin:).

Menin siis hiukan sisäkentällä edelleen ettei menis niin helposti syömään! Ravailin siinä jonkin aikaa ja poni oli niiiiiin kiltti! Otin vähän välikäyntejä ettei Nasulta lopu voimat..... (:D) Sittenpä otin taas vähän ravia ja nostin laukan. Nasu meni ku unelma, mutta sehän on.<3 Mentiin siis vähän laukkaympyröita, mutten oikeen viittiny laukkailla paljoa kun sillä oli se takajalka jäykkänä ja kyllähän sen huomas.

No sitten mä otin ravin ja menin noin kierroksen ravia ja sitten otin välikäynnin. Menin 2-3 kierrosta käyntiä. Sen jälkeen otin ravin ja menin ehkä 4-6 kierrosta loppuraveja, sitten otin käynnin ja menin loppukäynnit. Niitä menin noin 8 kierrosta. 

No sitten kun oli loppukäynnit menty niin tulin Nasun selästä alas. Vein sen talliin ja otin varusteet pois, sitten harjailin sitä vähän, otettiin tässä välissä pari kuvaa minusta ja Nasusta.



Laitoin loimen (tai mikä onkaan) Naspen päälle. Vein Nasun tarhaan ja meinasin ottaa Kirpun harjattavaksi, mutten oikeen jaksanut vaikka pitäisihän sekin harjata joskus (no kyllä mä sen melkeen aina harjaan ja joskus ratsastankin.) Helmi otti sitten Huun ja me otettiin pari kuvaa Huunkin kanssa. Ne muut kuvat Huun kanssa ei oikein onnistunut joten laiton vaan tälläsen missä on hepan turpa:


No mutta sitten Helmi harjas Huun ja varusti sen ja sitten mentiin kentälle. Mä pidin Helmille tunnin kun meillä on tapana pitää aina välillä toisillemme tunteja. Helmi meni ensin alkukäynnit, sitten jotain ravitehtäviä ja sitten käyntiä. No sit ne teki jotain laukkajuttuja ja sen jälkeen ne normi loppuravit ja käynnit jne. Sitten hän tuli Huun selästä alas, vei talliin, otti varusteet pois ja vei laitumelle. Sitten me siivottiin ponien tarha sekä lakastiin tallin lattia, siinäpä se sitten oli ja lähettiin pyörällä kohti kotia.

No mitäs tykäätte tälläsestä tallipostauksesta? Itestä näitä on kiva kirjottaa.

Menkää seuraamaan mua Instagramissa: sara_alisaaa ja Snäpissä: sarzuliiz

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti